Dirk Chauvaux – experience

IMG_5392Schrijver

“Als je weet wat je te vertellen hebt, komen de woorden vanzelf.”

Teksten: boeken, brochures, tijdschriften, advertenties, web, audiovisueel.
Oppimpen van alle teksten, folders en tijdschriften.
Creatief en redactioneel advies.

Al meer dan dertig jaar vloeit de pen van Dirk Chauvaux door zowat alle teksten voor om het even welk medium. Headlines & baselines; long copy & short copy; corporate & sales; folders, magazines, advertenties en jaarverslagen; literair, poëtisch of zakelijk; contentverpakking; video, audio, web; oppimpen van bestaande teksten, magazines, folders of brochures; redactie, eindredactie en hoofdredactie; creatieve input; scenario’s voor corporate video, reclamespots, televisieprogramma’s en langspeelfilms…

Print en web

Schrijver boek (i.s.m Joke Quintens) “Ciao Limburg. Het Little Italy van bij ons”, uitgegeven bij Lannoo; boek “Dwarsdenkers” n.a.v 150 jaar Voka; boek “De slow van Antwerpen” voor Toerisme Antwerpen; 20 tal boekjes “Neuzen in…” voor Curieus; satirische columns website “De Vuilbek” (programma uitgezonden op Jim tv); verschillende schrijfopdrachten voor Provincie Limburg.
Copywriting en oppimpen De Volkswil (volledige restyling van het maandblad van De Voorzorg; lid van de redactieraad; contentverpakking…).
Copywriting printcampagne Socialistische Mutualiteit (affiches, advertenties, web…)
Hoofdredactie en copywriting Kladaradatsch! Gazette (maandblad van Kladaradatsch! Cinema’s)
Freelance copywriter voor talrijke Belgische reclamebureaus en bedrijven, o.a.: Koncept (magazines De Gordel, toerisme Brugge, Effi culinair; advertenties Ford Fidelity Card, Car Glass…); Ogilvy (direct mails American Express); McCann (dealerbrochures Ford); OVAM (copywriting van brochures, afvalkranten, advertenties “Wie slim is sorteert”); Concept & Communication Business (personeelsbladen; Dinosaur News; Brusselse verhalen voor KBC…); Westimex (brochure Croky Chips)…
Ghostwriter memoires priester/politicus Jef Ulburghs.
Freelance journalist voor o.a. De Morgen, De Nieuwe, Knack, Panorama Magazine

Audiovisueel

Scenario “Kleine verhalen in een Groote Oorlog”, fictie kortfilm (25’), documentaire (35’) en creatie van de online personages voor MojoMedia en de Provincie Limburg (release: 18 september 2014).
Concepten en scenario’s van een honderdtal bedrijfsfilms, o.a.: Agentschap Economie (bedrijventerreinen); imagofilm psychiatrische Kliniek Fond’Roy; introductiefilm Universal Design; Echo Engeneering; Electrabel; Sabena; Delacre Biscuits; Croky Chips; Ovam; Vlaamse Milieumaatschappij; Toyota; KBC; Spadel; Bloso; Amoco Chemical Belgium e.a.
Scenario’s en teksten “Verhalenfluisteraar” fietsroutenetwerk Limburg (Maasland, Haspengouw, Peer en Mijnroute).
Copywriting van o.a. imagofilm Provinciaal Domein Bokrijk; “A day in Belgium” (Buitenlandse Handel).
Concepten en copywriting van verschillende reclamespots: o.a. Socialistische Mutualiteit “Iedereen telt mee”; OVAM (tv- en radiospots “wie slim is sorteert”), KBC, Monroe, Panasonic, Gazet van Antwerpen…
Concept, eindredactie, scenario en formatontwikkeling van honderden uren televisie voor VT4 (o.a. rockshow “Roxy”; talkshow “Ivan”; sitcom “Hey Pa”…), BRTN (verschillende jongerenprogramma’s; talkshow “Kinderen niet toegelaten”; charity show “Ik wil een Kind”…), FilmNet (dagelijks kinderprogramma K-TV); Jim TV (“De bende van Jim”) en TV-Limburg (TV Provincie)
Scenario “La Sicilia”, langspeelfilm (gerealiseerd in 1997)

Creatief advies

Creatief advies & conceptbegeleiding voor o.a. Trendwolves (Jongeren Culturele Zone Antwerpen), De Voorzorg.
Campagne-advies verkiezingscampagne Joke Quintens “De toekomst is roskleurig”.
Creatieve supervisie tv-spot Socialistische Mutualiteit.
Campagne-advies gemeenteraadsverkiezingen Pro Genk 2006 en 2012 (+ alle teksten)
Creatief adviseur humor, fictie en nieuwe media bij Telesaurus (ontwikkeling van nieuwe formats voor televisie en internet)

Andere

Oprichter en zaakvoerder van “dwarsdenkers” (www.dwarsdenkers.be): brainstorms en co-creatie van boeken en andere publicaties i.s.m. Joke Quintens, o.a. boek n.a.v. 150-jarig bestaan Voka-Limburg; boek “de slow van Antwerpen” voor Toerisme Antwerpen; meerdere opdrachten voor o.a. Axa, provincie Limburg, stad Hasselt…
Oprichter en bestuurder van Kladaradatsch! Entertainment nv: bioscoopexploitatie in Antwerpen en Brussel (hoofd filmprogrammering, communicatie en marketing).
Oprichter, bestuurder en creatief directeur van Kladaradatsch! Film & Televisie.
PR-consultant bij Team for International Marketing and Public Relations: redactie, interviews, drukwerkbegeleiding voor o.a. Belgisch Cellenbeton en Alliance Enamelsteel.
Oprichter, songwriter en gitarist/bassist van Siglo XX.
Licentiaat communicatiewetenschap aan de Katholieke Universiteit Leuven.

Prijzen & selecties

Selectie voor de eerste SOURCES-workshop van de Europese Gemeenschap in Amsterdam en Helsinki: ontwikkeling van filmscenario’s en scriptdoctoring.
Eerste prijs in de sectie “clips” op het Internationaal Bedrijfsfilmfestival van Biarritz met de trailer voor Kladaradatsch!.
Philip Morris Movie Club Award voor “La Sicilia” op het Internationaal Filmfestival van Brussel.
Briljanten Leeuwtje sectie media van de Provincie Limburg als partner van Kladaradatsch!.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s